„Létfontosságú, hogy időnként olyan dolgokat is csináljunk, amelyek nem létfontosságúak.”
Mérő László
Miért ragad meg sokkal könnyebben egy film, könyv vagy játék története a fejünkben, mint a sok tudás, amit meg kell tanulnunk? Főként két okból: az önkéntesség és az élmény miatt, amit ezek a médiumok, tevékenységek adnak. Miért ne lehetne a történelmet is így "tanulni"?
Ennek elősegítésére kínálok különböző, változatos módszerrel dolgozó alternatív történelemórákat, történelmi délutánokat, vagy akár rendszeres szakköröket, melyek segíthetik a diákok számára a tananyag jobb elsajátítását, mélyebb megismerését, illetve a történelem olyan részeinek megismerését, melyek nem feltétlen képezik a tananyag részét, de hasznosak lehetnek a diákok számára a világ megismerésében. Az egyes programok igazodnak a megrendelő igényeihez, mind időtartamukban, mind témájukban, így a 45 perces tanórától akár a hosszabb, témanapokhoz/délutánokhoz is megfelelő lehet, s egészen az ókortól napjainkig segíthetik a történelem megismerését.
A történelem megismerése mellett azonban más képességeket is fejlesztenek ezek a módszerek. Segítik a kommunikációs, elemző és kreatív készségeket, továbbá alkalmasak lehetnek a közösség hatékonyabb összekovácsolására is, így a történelemóra mellett más órákon vagy tanórán kívüli foglalkozáson is hatékonyan alkalmazhatók.
Az alábbi játékos és fejlesztő programokat kínálom iskolák és kulturális egyesületek számára:
Ezen program keretében első sorban társasjátékok segítségével mélyedhetnek el a diákok a történelemben. A játékok segítik a történelem mélyebb megismerését és fejlesztik a diákok különböző képességeit és készségeit.
A játékok igazodnak az előre egyeztetett témához, az osztály igényeihez, s lehetnek egyedileg tervezett, készített, vagy kiskereskedelmi forgalombna kapható játékok is.
Napjainkban az olyan médiumok, mint a filmek és a videójátékok is komoly szerepet töltenek be életünkben, és remekül használhatók történelmi ismeretek átadására is.
Ezen program keretében sor kerülhet közös filmnézésre és annak megbeszélésére, megvitatására, de lehet akár egy-egy történelmi korszakhoz kapcsolódó filmes és videojátékos élmények megbeszélése is a program tárgya.
Első sorban a katonai/honvédelmi ismereteket oktató iskolák, vagy a hadtörténelem iránt erősen érdeklődő osztályok számára kecsegtető program.
Analóg hadijátékok segítenek megismerni a választott kor háborúit és katonai logikáját, egy-egy jelentősebb ütközetét, ugyanakkor segíti a háborúk általánosabb megismerését, a problémamegoldás, kommunikáció és előre tervezés fejlesztését is.
Egyeztetés szerinti rendszeres program, mely a fenti, eseti programok egyikének, vagy akár több kombinációjának eredményeként jön létre, s projektjelleggel segíti a diákokat a történelem mélyebb megismerésében. Szakkör keretében lehetőség nyílik az alapvető, történetudományi skillek elsajátítására is, mint előadókészség fejlesztése, tudományos írás, szekresztés, és prezentáció készítés megismerése.